TIEDOTE: HJS yksinkertaistaa rakenteitaan

TIEDOTE: HJS yksinkertaistaa rakenteitaan

Tiedote – julkaisuvapaa

HJS yksinkertaistaa rakenteitaan

Palloliiton hallituksen vahvistamalla päätöksellä miesten jalkapallon Kakkosen sarjapaikka siirtyy kaudelle 2022 HJS Akatemia ry:ltä Hämeenlinnan Jalkapalloseura ry:lle. Siirron jälkeen kaikki HJS:n toiminta on jatkossa yhden hallinnollisen kokonaisuuden alla. Muutoksella haetaan toiminnallisen ja hallinnollisen puolen tehostamista ja yksinkertaistamista, mutta erityisesti koko seuran yhteisen identiteetin vahvistamista ja kehittämistä. ”HJS:n miesten edustusjalkapallon aloittaminen ja perustan luominen on vuosien saatossa onnistunut erittäin hyvin erillisen yhdistyksen alla toimien. Nyt on kuitenkin päästy tilanteeseen, jossa toiminnan jatkuvuuden ja kehittämisen kannalta yhteisesti todettiin, että aika on kypsä selkeyttää ja yksinkertaistaa rakennetta.”, puheenjohtajat Juho Juusela (HJS ry) ja Olli Lehtimäki (HJS Akatemia ry) avaavat muutoksen taustoja.

Yksi Yhteinen HJS

”Suurin syy muutokselle on kuitenkin se, että haluamme katsoa pidemmälle tulevaisuuteen ja rakentaa entistä vahvempaa seuraidentiteettiä ja pelaajapolkua vauvasta vaariin Yhden Yhteisen HJS:n väreissä. Yhdessä toimien meillä on mahdollisuus kehittää hämeenlinnalaista jalkapalloa entistä laadukkaammaksi kilpailullisessa mielessä, mutta samalla voimistaa seurakulttuuria luomaan tukevaa pohjaa entistäkin laajemmalle.”, Juusela ja Lehtimäki jatkavat.

Edustusjalkapallon tavoitteena kilpailullinen menestys

”Uudessa HJS:n rakenteessa miesten edustusjalkapallo toimii omana joukkueena, jonka avulla takaamme myös toiminnan läpinäkyvyyden erityisesti talouteen liittyen. Edustustason jalkapallo on aina pohjimmiltaan kilpaurheilua ja siitä pidämme jatkossakin kiinni. Haluamme tätä kautta vahvistaa pelaajapolkuja, joissa HJS:n junioreilla on paikallisia esikuvia, joiden suorituksia voidaan läheltä seurata ja sitä kautta tuoda omille pihoille ja treenikentille. Tätä kautta uskomme, että oman seuran merkitys entisestään kasvaa ja vahvistuu. Toivon, että tämä on tilanne jo vuonna 2022, mutta yhtä lailla myös 2030-luvulla.” jatkossa HJS:n hallituksessa miesten edustoiminnasta vastaava Olli Lehtimäki toteaa.

Toiminnanjohtaja Tommi Laitila ottaa myös miesten joukkueen lämpimästi vastaan yhteisen seuravarjon alle: ”Tarvitsemme leveät hartiat, jotta olemme tulevaisuudessa kilpailukykyisiä ja voimme saavuttaa myös tulevaisuuden intohimoiset tavoitteet usealla eri sektorilla. Olen vakuuttunut, että niin junioritoiminnan kuin edustusjalkapallon kehittäminen on ketterämpää sekä tehokkaampaa, kun toimimme yhdessä ja samassa organisaatiossa. Meillä on yhdessä valtava potentiaali kehittyä ja kasvaa.”

Jalkapalloterveisin,
Hämeenlinnan Jalkapalloseura ry.

Lisätiedot:
Edustusjalkapallovastaava: Olli Lehtimäki, 040 574 7500
Toiminnanjohtaja: Tommi Laitila, 050 303 4649
Puheenjohtaja: Juho Juusela, 040 451 7899

Hämeenlinnan Jalkapalloseura Ry (HJS ry)

Härkätie 17, 13600 Hämeenlinna

Y-tunnus: 1582099-2